Hej där! (OM MIG OCH MINA HÄSTAR)

Hejsan!
Hur har du kommit hit!? Detta är min blogg om hästspelet Star Stable Online, förkortat som SSO. (Om du kommer hit vet du antagligen det men ändå)
 
 
Jag heter Sofia Diamondnight men kallas Sof. Jag har precis flyttat till Silverglades Hästsportscenter på ön Jorvik, och här bor jag med mina 14 hästar och stormtrivs. Jag kommer att berätta namnen på hästarna samt lite info om dem snart! 
 
Utanför spelet så finns jag på Instagram (@sofdiamondnight) och jag är även en av 4 härliga admins på Starstable-wikin Jorvikipedia! Tillsammans med Esme Silverforce (monokerus.se), Lys Macwright (smallstarsinthedark.wordpress.com) och Ylva Moonwright (ellenylva.blogg.se) så driver jag denna wikin och hjälper till med en massa saker! :D
 
 
Om mina hästar.
I nuläget har jag 14 hästar. Här är alla samt lite info om dem:
MOONANGEL
Ras: Jorvikiskt Varmblod
Kön: Hingst
Ålder: 13 år, född 2003
Allmän info: Moonangel är en hingst på 13 år som älskar äpplen. Tidigare har han tävlat i dressyr, men är numera hemma och vilar för det mesta.
 
MINIBOY AKA JESSY
Ras: Jorvikisk ponny
Kön: Valack
Ålder: 14 år (född 2002)
Allmän info: Jessy må vara gammal men det märks verkligen inte om man skulle se honom. Han älskar att hoppa och har tidigare tävlat på 130 centimeters höjd. Jessy tävlade och tyckte det var väldigt kul men var tyvärr tvungen att sluta vid 7 års ålder då han fick en ganska allvarlig knäskada på höger bak. Numera är det läkt men han får tyvärr inte tävla längre och heller inte hoppa hinder som är över 70 centimeter höga, då skadan kan rivas upp igen annars.
All info om Jessy är verklig och både namnet och utseendet kommer från en tidigare häst jag haft IRL.
Bild
FIRERUBY
Ras: Danskt Varmblod
Kön: Valack
Ålder: 7 år (född 2009)
 
ICERIVER AKA ISA
Ras: Sele Francias
Kön: Sto
 
ROSEKISS AKA ROSA
Ras: Nordsvensk
Kön: Sto
Ålder: 10 år (född 2006)
 
EMERALDBLAZE AKA ESMERALDA
Ras: Jorvikisk Ponny
Kön: Sto
Ålder: 6 år (född 2010)
 
SOUTHRAIN
Ras: Arabiskt fullblod
Kön: Sto
Ålder: 5 år (född 2011)
 
SNOWBLAZE
Ras: Fjording
Kön: Valack
Ålder: 7 år (född 2009)
 
SNOWMIST AKA SNURRAN
Ras: Fjording
Kön: Sto
Ålder: 4 år (född 2012)
 
JADEBORN AKA JADE
Ras: Sele Francias
Kön: Valack
Ålder: 16 år (född 2000)
 
SAPHIRETEAR AKA SAFIR
Ras: Quarterhäst
Kön: Sto
Ålder: 5 år (född 2011)
 
WILDFIRE
Ras: Morganhäst
Kön: Valack
Ålder: 9 år (född 2007)
 
WINTERSPELL AKA WILMA
Ras: Islandshäst
Kön: Sto
Ålder: 4 år (född 2012)
 
ROSETEAR
Ras: Chinconteage
Kön: Sto
Ålder: 18 år (född 1997)
 
Det var nog allt jag hade att säga om mig själv just nu. Jag hoppas att just du kommer tycka om min blogg!











Kom ihåg mig?
Hejsan och välkommen till min blogg! Den här bloggen handlar för det mesta om hästspelet Star Stable Online, men även lite om mitt eget IRL-liv. Jag heter Sofia Diamondnight, men kallas för Sof. Sof bor på Jorvik, på Silverglades Hästsportscenter tillsammans med sina 14 hästar. Utanför spelet finns jag på flera sociala medier (eller nej vänta, bara på Instagrem acctually), och jag är även en av 4 admins på wikin om spelet - Jorvikipedia! Tillsammans med Esme Silverforce (monokerus.se), Lys Macwright (ssolys.blogg.se) och Ylva Moonwright (ellenylva.blogg.se) hjälper jag till att hålla wikin fin och uppdatera den med den info som behövs!


HannaVic logotype