Vad är egentligen att vara känd?

Just nu är det så viktigt att vara "känd" på SSO. Det är många som är desperata och är redo att göra helt sjuka grejer för att få fler följare eller wiews på YouTube. Men, vad är egentligen att "vara känd"? Liksom ja, folk vet vem man är och sånt. Men är det verkligen så kul?
 
Jag spelade ett annat hästspel när jag var mindre, där man kunde föda upp hästar och liknande, men även göra olika sorters "grafik" till sina presentationer så att det såg fint ut. Jag lärde mig faktiskt det mesta jag kan inom kodning (vilket inte är så extremt mycket, men litegrann iallafall!) från det spelet, haha. Men till saken; Jag skulle väl kunna säga att jag var en av de lite populärare spelarna på de spelet i Sverige, och om jag ska vara ärlig så hatade jag det. Jag kände hela tiden press på att spela spelet för att kolla om någon kanske skickade ett meddelande till mig, eller tänk om någon skulle gå om mig i rankingen? Jag var som beroende, jag kunde inte sluta spela. Det gjorde det jättesvårt för mig. Jag kommer till och med en julafton där jag var tvungen att gå iväg till mitt rum mitt i allt det roliga för att spela lite, jag tog vilket ögonblick som helst. Jag hatade verkligen mig själv för det, och efter ett tag så började jag till och med bli arg på de som skickade meddelanden etc till mig, men de visste ju ingenting. Jag började bli otrevlig mot andra som var på lika hög niv¨som mig och som var påväg att gå om mig på topplistan. 
 
Jag blev så trött på det hela att jag slutade spela helt, även fast jag tyckte om spelet. Jag orkade helt enkelt inte med. Självklart så var det ju underbart ibland att veta att det var många som brydde sig om mig, och det var som en tanke jag alltid bar med mig i huvudet. Men vissa dagar ville jag bara glömma bort allt, och orkade inte med. Det var en sån dag jag kanske inte riktigt tänkte mig för och raderade kontot. Självklart så var jag väldigt besviken på mig själv dagarna eftreåt, och jag försökte faktiskt att börja med spelet igen några gånger, men jag tyckte verkligen inte att det var kul längre, allt som hänt hade helt förstört spelkänslan. 
 
Jag tycker att folk borde tänka sig lite för innan de börjar göra grejer för att få flera följare. Vissa personer är till och med berädda att ta andras bilder oh redigeringar och hävda att det är deras egna, eller starta ett stort bråk för att bli uppmärksammade. Till er så säger jag bara att det kommer inte bli kul för er att bli kända för att ha gjort något dåligt. För folk kommer antagligen inte att glömma bort att du stal den där bilden för några veckor sedan, och det kommer nog inte du göra heller. Det speler ingen roll om du kanske kommer ha 100 personer som stöttar dig på din sida, det kommer forrtfarande att vara de där 500 andra som kommer ihåg vad du gjort. I den frågan så vill jag bara påpeka att just att stjäla bilder av andra och hävda att det är ens egna är ett brott mot copyright-lagen och kan polisanmälas. Det var ju en våg av såna Instagrankomton som gjorde så i höstas (typ), men jag tror ingen var modig nog att polisanmäla det. Men det kan hända när som helst, så tänk inte ens tanken på att göra det. Det är så extremt sårande för den som lagt ner timmar på sina bilder, och någon kommer och kopierar bilden på bågra minuter. Nu var det ju inte det jag hade tänkt prata om, men nu blev det så ändå. Deal with it ;D
 
Jag vill också säga att jag inte på något sätt har startat den här bloggen för att bli uppmärksammad och få många läsare. Jag tycker bara om spelet och att skriva, och det hoppas jag ni förstår. 











Kom ihåg mig?
Hejsan och välkommen till min blogg! Den här bloggen handlar för det mesta om hästspelet Star Stable Online, men även lite om mitt eget IRL-liv. Jag heter Sofia Diamondnight, men kallas för Sof. Sof bor på Jorvik, på Silverglades Hästsportscenter tillsammans med sina 14 hästar. Utanför spelet finns jag på flera sociala medier (eller nej vänta, bara på Instagrem acctually), och jag är även en av 4 admins på wikin om spelet - Jorvikipedia! Tillsammans med Esme Silverforce (monokerus.se), Lys Macwright (ssolys.blogg.se) och Ylva Moonwright (ellenylva.blogg.se) hjälper jag till att hålla wikin fin och uppdatera den med den info som behövs!


HannaVic logotype